Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » Technika - Zawieszenia




 Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ] 



Autor Wiadomość
 Post Zamieszczono: 04 wrz 2013, 8:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2011, 8:27
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Hej,

Tak na szybko dla potomnych.

Zawieszenie naszych lowriderów napędzają pompy hydrauliczne.
Zanim napisze o zasadzie działania samej pompy wspomnę, ze jest ona pędzona silnikiem elektrycznym, który natomiast bierze prąd z akumulatorów zalegających w bagażniku.
Ok to teraz ciekawsze.

W Lowriderach stosowane są dwa typy pomp:
- zębate
- tłokowe

Najczęściej stosujemy pompy zębate. Są prostsze w budowie i tańsze. A przewoltowywanie ich daje dobre rezultaty.
Pompa zębata (właściwie tzw. pump head) w budowie jest bardzo prosty. Składa się z bloku głowicy i dwóch kół zębatych na wałkach.
Silnik napędza wałek jednego z kół zebatych, to koło zębami napędza drugie koło i tak też z jednej strony koła zebate zaciągają i z drugiej wypychają olej do bloku pompy i następnie wypycha do przewodów, które prowadzą już bezpośrednio do siłowników.

Prosty schemat:

Obrazek

Tak wygląda rozebrana pompa (pumphead) :

Obrazek

Obrazek

a to pumphead przykręcony do bloku pompy. Aha i dla ścisłości - pumphead siedzi w zbiorniku oleju :)

Obrazek

Tutaj widzimy m.in wałek, który wchodzi w blok pompy i łączy się poprzez sprzęgiełko (Spline Key) z wałkiem silnika elektrycznego:

Obrazek

Pompy zębate mają rózne "przełożenia". Czym więcej zebów tym mocniejsza siła tłoczenia. Tak więc do streetów używa się głowic #7-#9 (po 7 lub 9 zębów na koło zębate). Mocniejsze zestawy to 11 do 13 zębów.
Pompy zębate nie sa ultra trwałe. Przewoltowywanie silników daje taki efekt, ze pompa kręcąc się kilka razy szybciej niz dopuszcza producent zzużywa się szybciej. Ma to miejsce dlatego, ze kręcące się koła zębate pod wpływem siły odśrodkowej wycierają blok głowicy pompy. To powoduje luzy a luzy powodują słabsza siłę tłoczenia.
Dlatego street na 24V moze smiało 10 lat jeździć bez wymiany głowicy albo i duzo dłuzej. Hoppery śmigajace na 72V wymagają zmiany głowicy przynajmniej raz w roku albo i częściej :)

To by bylo na tyle w temacie pomp zebatych. Jak by ktoś miał pytania niech wali śmiało. Teraz pompa tłoczkowa / tłokowa :sauer:

Pompa tłoczkowa Tak pokrótce
To juz mocno specjalistyczny sprzęt. Typowo koparkowy :P Pompa ta zawiera w sobie kilka tłoczków. Podczas obrotu silnika następuję obrót wałka w głowicy (tj w samej pompie). Wałek popycha przy obrocie kolejne tłoczki, które zwiększaja cisnienie wypychanego oleju. Po ostatnim tłoczku następuję wystrzał oleju do przewodów.
Pompa praktycznie nie używana w Lowriderach.

Natomiast używana jest pompa tłokowa 8) Sprzęt bardzo niebezpieczny i równie mocny.
Pompy tego typu mają w zbiorniku jeden duży tłok. Od tyłu zbiornika dobijamy powietrze do 100psi, które wypycha tłok w strone bloku pompy. Co juz na starcie daje nam 100psi więcej. Pstryknięcie switcha obraca glowicę pompy, która dostaje pod ogromnym ciśnieniem olej. Przez co nie ma oporów wstępnych przy "kreceniu się" co znowu kilkukrotnie potęguje siłę wypychanego oleju :sauer: Pompy tłokowe bardzo lubią duzy prąd. 96V to normalka przy radicalach na Piston Pumpach

Wnętrzności Pompy Tłokowej:

Obrazek

Obrazek

Pompy te mają w backin plate od tylu zbiornika zaworek przez który mozna wpuszczać / wypuszczac powietrze sprężajace tłok:

Obrazek

Tutaj Piston Hi Low z zegarem pokazującym ciśnienie na tłoku - bardzo przydatna rzecz bo bardzo czesto ktoś traci błotniki jak powietrze rozsadza pompę :sauer:

Obrazek

Rozebrany pistonik

Obrazek

Aha i warto napomnieć, że zbiorniki w pistonach musza być dużo grubsze niz te delikatne z typowych pomp zebatych. W zebatkach ciśnienia nie ma .. z pistonach jest :)
I tym samym zbiorniki są dłuższe, gdyż tłok sporo miejsca zajmuje i jeszcz emusi tam pracować.

Obrazek

Do Piston Pumpów nie ma co ryzykowac z "tanimi" zaworami. Tutaj już trzeba się bawic w technologię aircraft wiec miejsce mają wyłącznie stylizowane (lub nie stylizowane) zawory pokroju Adex. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze zawór Adex kosztuje tyle co cała pompa. A zwykłe, tanie intalian Dumpsy nie kosztują 1800 a około 200zł.

I na koniec uśrednione ceny pomp.

Zębata street (aluminiowy blok, głowica #7) - około 1600zł-1800zł
Zębata competition z fat blockiem - około 2000zł
Tłoczkowa - dobrej jakości około 4-6-7 tys zł
Tłokowa (Piston Pump) około 2600-3200zł

_________________

Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor
Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels
Zawieszenia hydrauliczne CCE


Chevy '64 Impala SS Lowrider project
Cadillac Sedan DeVille '83 Lowrider


Na górę 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
 Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ] 




Indeks witryny » Technika - Zawieszenia


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
cpacer